Varning för långt och tråkigt inlägg.

Det här kommer nog bli ett långt och tråkigt inlägg för er läsare så jag varnar er redan nu. Jag skriver i bloggen för att uppdatera andra om mitt liv, få ur mina känslor, till och med för jag ibland tycker att det är roligt. Men mest av allt är det för att jag ska kunna gå tillbaka i det själv. Det kommer alltid finnas där liksom och det är jävligt roligt att gå tillbaka och kolla.

För ungefär 2 veckor sen satte jag upp ganska svåra mål. Mål i vardagen, och med svåra menar jag svåra för mig. Saker som jag behöver tänka på för att må bättre. Det gick jävligt bra till en början. Mådde bättre. Var mer positiv. Ett av målen var att vara mer nyttig och jag ändrade min kost lite grann. I och med det gick jag runt med kramper i magen konstant i över en vecka. INTE KUL! Fick köra allt utan mjölkprodukter igen i några dagar eftersom jag var rädd att det var det igen.
Kändes som jag lyckades bra men fick bara dåligt tillbaka. Vill ju må bra. Så då beslöt jag mig att ta det lugnt med maten, och fokusera mer på mitt tankesätt. Och fan det gick bra. Är helt slut nu. Har nog för mycket i huvudet så jag inte ens kan sova om nätterna. Min triangel av kost, motion och sömn är inte som en trekant om vi säger så. Snarare ett rakt sträck. Inte bra.

Jag har inte haft en negativ tanke på jag vet inte hur länge. (inte vanligt för att vara mig!) Men nu ligger jag här, irriterad, frustrerad, arg och besviken. Då kommer allt tillbaka. Och jag hatar att vara såhär. Jag jobbar ju för att vara den glada Eve som sprider glädje. Då kan jag inte vara såhär.

Nu ska jag somna till 2 and a half men, det jag somnar bäst till. Sedan ska jag vakna upp imorn, utvilad, glad och positiv. Inget eller ingen får stoppa mig! Här ser ni mig på vägen till att bli en jag vill vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0