Mål på vägen.

Jag har ju pratat om att jag ska tänka mycket på min träning och kost den här veckan. Har gått riktigt bra faktiskt! Men tänkte sätta upp lite mål in the future också, inte bara den här veckan.
Innan mitt år i USA drack jag aldrig läsk, åt aldrig kakor eller donuts. Efter mitt år i USA åt jag allt! Trots att jag inte tycker om det jätte mycket så äter jag det för att få i mig nåt. Mitt socker beroende kan vara väldigt avgörande ibland! Därför sätter jag upp lite mål på vägen:

1. Aldrig dricka läsk. (Den är fortfarande lätt för mig). Jag dricker nästan bara vatten; ett glas juice på morgonen och sen vatten resten av dagarna. Vill jag ha något annat än vatten dricker jag vitamin water. Super bra tips till er som vill dra ner på läsk/saft.

2. Inte äta kakor, donuts och såna tråkiga torra bakelser jag inte är jätte förtjust i. (Choklad och andra kladdigheter kan jag inte motstå). Då är det godare att ta en frukt!

3. Inte äta godis mitt i veckorna. Får jag ett sötsug mitt i veckan, och i fall jag gjort mig förtjänt av det, kan jag ta en till två rutor mörk choklad. Mörk choklad är nyttigare och det räcker med att äta typ en till två rutor så är man mätt på det.

4. Inte äta chips (förutom min favorit grill chips, men endast på helgerna!). Något som är bättre att äta är nötter (osaltade) eller varför inte popcorn. Det är nyttigare och så himla gott!

Som jag sagt tidigare anser jag att man lever bara ett liv och ska inte dra bort allt man tycker är gott (om det inte är dåligt eller farligt för dig). Därför innehåller dessa mål sötsaker också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0