Just the beginning.

Första riktiga simpasset sedan SM (i November) gjordes under mina dagar i Daytona. Tur att jag valde en dag som denna då hela DSC hade sprint pass tillsammans. Så sjukt jobbigt var det ändå inte, trodde jag skulle ligga på botten när jag sett insimmet bara först haha!


3*500 (insim) drill/ss, kick/ss, arm
4*15 sprint kick
500 arm, dolme+paddel (inga armgrejer på mig dock)
4*15 sprint arm (inga rmgrejer här heller)
6*100 1-fr, 2-me, 3-spec
4*25 max på tid, start 5 min
400 rygg glid

Det fick bli mitt för denna dag, kände inte för att racea mer men dom andra avslutade med 2*50 på tid plus 10*100 avbad.

Kul att simma med laget igen, man känner sig ganska bra! haha. Och roligt att man till och mer slår "dom kaxiga som tror dom är bäst" när dom tränat fullt ut hela säsongen och jag själv knappt varit i vattnet. Hatar folk som skryter 24/7. Kul att sätta dom på plats!


Mitt andra träningspass var desto mindre roligt. Insimmet bestod av:
800 drills
600 arm
400 ben
200 swim

Därefter tänka jag precis hoppa upp ur vattnet för att vara färdig för idag, men då hör jag Coach Gibb skrika "då var det dax Eve", och hela laget börjar skrika mitt namn. Shit, get out swim 100 fj (om jag gör en viss tid på 100fj så slipper hela laget träningen). Det var nog ett av dom sämsta loppen i mitt liv, men jag klarade hela 100en! haha! Plus att jag var typ 2 sek efter bara i starten då coach gibb sa "take your marks" på tyska (som om jag kan tyska???). Missade tiden precis, men då fick två av grabbsen testa och klarade vilket betydde att vi slapp resten av träningen. GREAT!

Bra början för att hitta formen mot SM i Norrköping i sommar. Sakta men säkert, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0