Give me strength.


Idag var det styrketest som stod på schemat. Det är det första vi gör nu. (Gjorde ett för 5 år sedan, men nu var det lite annorlunda). Vi körde spänst, pull-ups, sit-ups, plankan och armhävningar. Sjuuukt vad död jag var efteråt. Simningen var ju inte lätt efter kan jag säga. Och eftersom jag ska till sjukgymnasten imorgon så körde jag på och sket i axeln.


Jämfota hopp, höjd:
42,5 cm. Man står först och sträcker armen så högt man kan, målar ett sträck på väggen. Sedan tar man sats, hoppar och målar ett sträck så högt upp man kan. Jag kom alltså 42,5 cm. För att jämföra lite så hade jag 36,5 cm för 5 år sen. Dock missade jag lillebror som hade 43 cm!

Sit-ups:
40st. Inte alls nöjd med det. Man ska göra så många man kan under en minut, med händerna knutna bakom huvudet och armbågarna måste nudda knäna.

Plankan:
4 minuter 19 sekunder och 7 tiondelar. Riktigt nöjd! Linda slutade 3a, jag 2a och Micke 1a som klarade över 5 minuter! Starkt!

Pull-ups/chins:
6 st. Man skulle göra så många man klara. Helt ok. Har inte kört pull-ups sedan ett halvår tillbaka tror jag om inte mer. Var bäst bland tjejerna. Grabbarna var inte mycket bättre ändå, så jag är nöjd.

Armhävningar:
32 st, på 1 minut. Linda låg med sin hand under, var tvungen att nudda med bröstet varje gång. Nöjd, när det var 10 sek kvar maxa jag på som fan eftersom jag visste att lillebror hade gjort 31 st. Var tvungen att slå det!

Helt okej test. Slut som fan nu. Imorgon blir det gym, sen jobb kl 8-14,30. Ska till sjukgymnasten kl 11 (lillebror får jobba åt mig då). På eftermiddagen blir det möte med Håna och sen ska jag hålla i styrka och simning med D-2. Det blir kul. Nu måste jag sova så jag orkar med morgondagen!

Kommentarer
Postat av: Deniz

Bra reslutat älskling! Se det som att du bara kan bli bättre nu :) Ritkigt stolt och nöjd!

2011-09-08 @ 05:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0